פוסט מחווה לבירה שחורה







בירה שחורה,זה טעים,זה יחסית בריא,בדיוק עכשיו בירה נשר הראשונה שקמה בארץ חוגגת כבר 80 שנה,אז מה עוד אפשר לעשות עם בירה שחורה?

כמו בירה לבנה,גם בירה שחורה טובה לבישול ואף יותר בגלל המתיקות המעודנת שלה.
כך למשל הכנתי השבוע תבשיל שמורכב מחזה בקר,סלקים קטנים,שיני שום ועשבי תיבול והכל טבל בבירה שחורה.אפייה בתנור למשך 5 שעות הקנה בשר רך ביותר,ספוג בטעמים,את כל הנוזל שנותר בתבנית צמצמתי לכדי רוטב סמיך שציפה את הבשר וזיגג אותו למעדן.




 1 ק"ג חזה בקר חתוך לקוביות או כל נתח אחר
5 סלקים מקולפים וחצויים לשניים
1 שורש סלרי חתוך לקוביות
1 בצל גדול חתוך לקוביות
7 שיני שום שלמות עם הקליפה
1 כף רוזמרין קצוץ
1 כף טימין קצוץ
2 כפות מלח
1 כף פלפל שחור גרוס
חצי ליטר בירה שחורה


מניחים את כל המרכיבים בסיר רחב או תבנית גדולה,מניחים בתנור בחום 200 מעלות למשך שעה,מורידים לחום 160 מעלות וממשיכים לבשל עוד 4 שעות.יוצקים את הנוזלים של הבישול לתוך סיר קטן ומצמצמים לרוטב סמיך.יוצקים על הבשר.


 יחד עם זאת הכנתי גם לחם עם בירה שחורה ותבלינים שיחמיאו לבירה כגון מוסקט,הל וזרעי כוסברה.אני אוהב להכין לחמים ולשחק עם שיטת האפייה שלהם,הפעם בחרתי בדרך של אפייה בסיר ברזל,דרך שמוכרת מטכניקה של לחם ללא לישה,הבצק מוכנס לסיר שהולהט בתנור מראש,מכוסה במכסה ויוצר סירקולציה של אדים שגורמים להתפחה זריזה של הלחם ובסיום האפייה ללחם עם קרום פציח,קריספי שנשמר לאורך זמן.
הלחם שיצא...הללויה!!!איזה טעים,חוסל מיד כמעט בכוחות עצמי,חובה לנסות.


500 גרם קמח
220 מ"ל בירה שחורה
20 גרם שמרים יבשים
20 גרם מלח
כפית זרעי חרדל
כפית זרעי כוסברה
1 תרמיל הל
רבע כפית אגוז מוסקט טחון

לשים הכל יחד 10 דקות ,מתפיחים שעתיים,יוצרים מהבצק כיכר,מניחים את הכיכר על מגבת מקומחת בנדיבות ואת המגבת עם הבצק מניחים בקערה קטנה,מתפיחים חצי שעה.מחממים סיר ברזל בתנור על חום 220 מעלות.מרימים את המגבת עם הבצק ומגלגלים בעדינות לתוך הסיר החם,סוגרים את הסיר עם מכסה ואופים למשך 20 דקות,מורידים את המכסה וממשיכים לאפות עוד 20 דקות.מוציאים את הלחם מהסיר ומצננים על רשת.









גם קינוח אפשר להכין עם הבירה השחורה.ניתן להעביר בירה שחורה במכונת גלידה ליצירת סורבה,או לשפוך לכלי ולהכין ברד שיוגש כמו במקרה של התמונה למטה עם סורבה קוקוס,התאמצות קלה נוספת של צמצום בירה שחורה בסיר קטן ליצירת סירופ וזילוף על הברד ייתן עוד טאצ' קטן לקינוח.
זוהי המחווה לבירה השחורה.



תגובות

לאחרונה אני בפטיש סלק ולא יכולת לשמח אותי יותר.
זה נראה נפלא, זה נקרא נפלא , זה מצולם נפלא וזה כנראה באמת כך.
מתכון הלחם גירה אותי עוד כשהעלית אותו באינסטה ובפייס.
יאללה, תביא לנו עוד !
:-)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש