לחם ללא לישה-גירסת הבמאי







מזמן לא הכנתי לחם בבית,פעם הייתי מכין פעמיים בשבוע לחמים,לחמניות ופיתות ולא קונה כלל מבחוץ,אז הזזתי לעצמי את החלציים לכיוון המטבח בשביל להכין לחם. החלטתי להכין לחם בשיטת הלחם בלי לישה,שיטה שהצגתי כאן בעבר,בשיטה הזו הבצק מכיל הרבה מיים מהרגיל, הוא רך מאוד ודורש התפחה ארוכה של כ-16-18 שעות.
הפעם החלטתי להוריד את כמות המיים,לבצק יותר יציב,ערבבתי את כל המרכיבים(זיתים והמון זרעי כוסברה),לשתי לישה קצת יותר ארוכה מהרגיל,התפחתי 4 שעות ואז אספתי את הבצק והורדתי את ההתפחה,לאחר 4 שעות שוב הורדתי התפחה ואז היה כבר מאוחר,הלכתי לישון. קמתי בבוקר,הצצתי על הבצק והוא היה תפוח אך לא יותר מידי מפני שהיה לילה קריר,יפהפה ומוכן להיכנס לתנור,סך הכל עברו 20 שעות.כאן במקום להעביר לסלסלה עם מגבת מקומחת היטב לפי המתכון הרגיל של שיטה זו,הבצק היה מספיק יציב בשביל ליצור כיכר.לאחר שעה התפחה של הכיכר,שלחתי את הבצק לתנור בחום גבוה ואז הלחם התרומם ותפח השמיימה. התוצאה-לחם פריך לאורך זמן,נעים וטעים,כאילו נעשה ממחמצת,זו השיטה לעצלנים שרוצים לחם טוב מבלי ללוש יןתר מידי-לערבב,לחכות ולשלוח לתנור.


500 גרם קמח
12 גרם שמרים טריים
1 כף סוכר
1 כף מלח
חופן זיתים מגולענים
1 שן שום קצוצה
1 כפית זרעי כוסברה
200-220 מ״ל מיים

מערבבים את כל המרכיבים בקערה מלבד המלח והזיתים לדקה,מוסיפים את המלח והזיתים ולשים עוד דקה.
מכסים במגבת ומחכים 4 שעות.אוספים את הבצק לכדור,מכסים ומתפיחים עוד 4 שעות.אוספים שוב את הבצק ומכסים במגבת. מתפיחים לעוד 12 שעות בסביבה קרה,לא מקרר.אם הבצק עולה על גדותיו ניתן שוב להוריד את ההתפחה.לאחר שעברו סך הכל 20 שעות,אוספים את הבצק ויוצרים כיכר על תבנית עם נייר אפייה.מכסים במגבת ומתפיחים לשעה.מדליקים תנור לחום 220 מעלות ומניחים מגש עם מעט מיים,חורצים בלחם חריצים לאורכו ומכניסים לתנור מעל המגש עם המיים.אופים במשך 35 דקות,מצננים וטורפים.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש