סטייק כרוב

כרוב  הוא ירק נהדר אך לפעמים מושמץ.נהוג לאכול אותם כסלט חי\כבוש\מוחמץ או מוקפץ כרצועות לתוך הנודלס האסייתי-ישראלי שאנו מכירים.
במטבח האסייתי נהוג לפעמים לחרוך כרוב או חסה ולהגישם פשוט צלויים על גריל כמו שהם כתוספת לבשר וכו'.
הצלייה לכרוב עושה לו טוב,מעצימה ומפתחת בו טעמים חדשים.
אני,כארוחה צליתי נתחי כרוב גדולים וצליתי על מחבת כ-3 דקות מכל צד,הכרוב נצלה,מתרכך אך נשאר עדיין פריך במרכזו.אחרי הצלייה  ה"סטייקים" קפצו ראש לתוך רוטב של חלב קוקוס,סויה,סילאן,פלפלים חריפים וכוסברה ושחו חתירה כ2 דקות.את כל זה צירפתי לנתחי סינטה,אך על הבשר כאן אף אפשר לוותר לצמחוניים\טבעוניים שביננו.


1 כרוב לבן\סגול

1 פחית חלב קוקוס 20 אחוז שומן לפחות
4 כפות סויה
3 כפות סילאן
1 פלפל אדום קלוי
1 כפית פלפל חריף קצוץ
1 כף שמן שומשום
חופן עלי כוסברה

חותכים את הכרוב לפלחים גדולים וצורבים על מחבת חמה עם מעט שמן זית 3 דקות מכל צד עד לחריכה חזקה.
במקביל שמים את כל מרכיבי הרוטב במחבת מלבד הכוסברה.מצמצמים עד לקבלת רוטב סמיך,לבסוף מוסיפים את הכוסברה.מניחים את הכרוב בתוך הרוטב וממשיכים לבשל לעוד שתי דקות.מניחים על צלחת עם כמות רוטב נדיבה.בתיאבון.



תגובות

מאיה יעקב אמר/ה…
נראה מעולה. גם אני אוהבת כרוב בתנור. הכנתי פעם עוף עם כרוב בתנור ,יצא מצויין!
Hellza אמר/ה…
אני חושבת שזו פעם ראשונה שיש פה מתכון שאני יכולה להכין במטבח הזעיר שלי (ועושה זאת ברגעים אלו. ואפילו טבעוני!
מריח מעולה:)
‏אמיר אמר/ה…
ציטוט של שף אנת'וני בורדיין: שף אמיתי נבחן בירקות, לא בבשר ובדגים.
שובב קולינרי אמר/ה…
בבלוג אם תחפרי היטב תמצאי המון דברים טובים שנוגעים גם אליך,לאו דווקא דברים שאני משייך ישירות לטבעונים ,מקווה שיצא לך טעים

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש