ילדי המחר





הילדים שלי גדלו עם סכין ביד,מה לעשות שאבא שלהם כל הזמן במטבח,גם מחוץ לעבודה.
כשאני מגיע הבייתה הם ישר קופצים עליי ואומרים שהם רעבים,במקום השניצל של אמא,יש השניצל של אבא.

מגיל קטן הם ניגשים לבישולים ומתעניינים,אוהבים ללוש בצק,לערבב וכמובן ללקק.אני דואג להעשיר את עולם הטעמים שלהם,שיטעמו מהכל,לא חייבים לאכול, רק לטעום.ירקות זה תענוג אצליהם,פירות זה לרוב הקינוח שלהם.

יש במיוחד בשבילהם סכין קרמית שבה הם משתמשים.לשקד כבר יש סלט קבוע שהוא חותך,סלט עגבניות,לפעמים עם מלפפון,לפעמים עם כוסברה.הוא בוזק שמן זית,מפזר מלח,מערבב וטועם אם הצליח לו.

בשנה האחרונה יש לשקד תשוקה עזה להכנת אוכל,הוא מבקש להכין דברים לבד ושואל אותי כל הזמן אם אני רעב,בשביל שיוכל להכין משהו לאכול.

בוקר אחד הוא מגיע עם צלחת מקושטת של חסות ועלים ופרוסות נקניק במרכז,הוא חותך,מסדר ומצלחת מנה ומגיש לנו למיטה.אחר כך עוד צלחת עם חסות ועגבניות ולבסוף קינוח-בננות וקלמנטינה עם קוביות שוקולד,מסודרות באופן מופתי,פרזנטציה יפהפיה.הוא ניגש שוב למטבח ומנסה לאלתר דברים שלא מצריכים בישול ואז גם אומר לי שצריך להזמין עוד חסה כי היא נגמרה.










אז הילדים נהיו פלצנים,שקד משוגע על בשר ואם הפילה או הסינטה שלו יהיו צרובים מידי הוא יתעצבן,הוא אוכל בשר במידת מדיום וניסה אף לאכול כבד אווז ואהב את זה.
גפן הולך לכיוון של הדגים,הוא מגיל קטן אוהב דגים מלוחים,פותח קופסאת טונה וסרדינים ומנשנש אותם.אם הכנתי לצהריים מנת בשר הוא אומר לי שמזמן לא הכנתי לו דג ושאדאג לכך שיאכל דג.
אז בתור ילדים אנינים לקחנו אותם למסעדת כתית.






אנו יושבים ארבעתנו בכתית,מסעדת עילית עם שני ילדודס,שקד הזמין פילה בקר וגפן דג פארידה והם הבטיחו שיטעמו גם מהמנות שלנו.
בתור פתיח אנחנו מקבלים קרקר עם נגיעת קציפת טחינה ,בצל סגול וצנוברים ולד זה צלוחית עם קרם עדשים ועוד כמה דברים.שקד נהנה לו מהקרקר וניגב יחד עם הקרם עדשים,גפן נתן טעימונת ואמר-בבעעע וחיכה לדג שלו.

קוקטייל שהזמנתי עם מעטפת צ'ילי ומלח בשפתי הכוס,עורר השראה לשקד,הוא ניסה זאת בבית ועזרתי לו להבין את הטכניקה של ההדבקה וציפויים אחרים של סוכר בצבעים.




הגיעו מנות הילדים,כל אחד מתענג על המנה שלו,אנחנו קיבלנו את המנות הראשונות שלנו,דג נא ומנת חלקי פנים,שקד שלרוב מוכן לטעום הכל טעם מהחלקי פנים ואמר שזה בסדר,גפן לא היה מוכן לטעום מהדג נא למרות אהבתו לדגים.









בין המנות הגיע סורבה של מי ורדים אם אני לא טועה,שקד נהנה שהגיע גלידה עוד לפני שסיים את הבשר,גפן טעם ואמר-בבעעעע.





העיקריות שלנו,דג פארידה אפוי וסינטה טלה היו מעולות,הטלה היה עם טעמים מורכבים וטובים ושקד שרואה בשר אדום ומדמם רצה גם משלנו קצת,הוא טעם קצת קרם,קצת רוטב ונהנה.



לקינוח קראנו להם את שמות הקינוחים ושקד התעקש על קינוח שבו טארט קמפרי ואשכוליות,קציפת ריוויון,גלידת שמן זית ושוקולד לבן ועוד כמה מרכיבים.בנוסף לזה לקחנו קינוח שנקרא משחקי ילדות עם כל מיני אלמנטים "ילדותיים".
היה נהדר.


בסיטואציות אחרות,אנו מכינים ארוחת בוקר ושקד מסדר לו צלחת מקושטת,במסעדה בצפון שקד משתלט לנו על הצלעות טלה וכשאנו שוב בבית הוא מכין לנו קינוחים מכל הבא ליד ומנסה לדמות מקרונים בעזרת תאנים מיובשות וגלידה.

שקד כבר רוצה להגיע למאסטר שף,אני בונה אותו לזה,רק לאחר שאני מסביר לו שלפני הכל ישקיע,ילמד ויתכונן לזה,אין לו הרבה זמן,אוטוטו עוד 10 שנים...





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש