כשיין וגבינה נפגשים


לקראת שבועות יצאתי לסיור קבוצתי איכותי במחלבת יעקבס,מחלבה שאני מחזיק ממנה כאחת השוות,מייצרת מחלב עיזים,בקר וכבשים כ- 25 סוגי גבינות  ואף יוגורט משגע.כל זאת בגלל שיתוף פעולה של המחלבה יחד עם יקבי רמת הגולן ליצירת גבינת מרלו מיוחדת,אבל רגע,דבר דבר.
כשהגענו קיבלו אותנו האחים למשפחת יעקבס והאבא,זה שפרצופו מתנוסס על אריזות מוצרי החברה לארוחת בוקר קסומה עם שלל מאפים,גבינות,פירות ועוד.
אני ,שנתקפתי כאב גרון עז יום לפני עם קשיי בליעה קשים,לא יכולתי לעצור את עצמי בפני ההיצע המשובח שנגלה לעיניי,לועס קוראסון,מנשנש תותים של סוף עונה,לוגם מיץ קר ומסניף גבינות מכל עבר.





לאחר זה הגענו לחלק הרציני של הסיור,המחלבה ששם קורים כל הניסים.
מיד על ההתחלה אני קולט מכונה שמגלגת כדורי מוצרלה.בסמוך למכונה מיכלים גדולים מלאים בגבן  שסונן וגובש ומוכן להכנסה למכונה שם הגבן מתחמם קלות,עובר לישה ומתכדרר לכדורים שנזרקים למיים קרים.תפסתי לי כדור מוצרלה חמים ונעים לפני שנשלך למיים הקרים,תענוג אמיתי,נימוח,כייפי לאכול אותו ככה.







בשטח המחלבה כמה מקררים ענקיים שמאכלסים מאות גבינות,מנצ'גו,פקורינו,רוקפור ועוד הרבה, כל מקרר עם האופי שלו,הגבינות שלו,העובש שלו.כל כניסה למקרר מלווה בריח עז,ארומטי,אגוזי משהו.










בהמשך,שני בחורים יוצרים גבינת סנט מור.הגבינה המוכנה יוצאת מתוך צינור ויוצרת את צורת הגליל של הגבינה ואז הגלילים נטבלים בתמיסת פחם.גלילי הגבינה נכנסים למקרר המיועד להם והאנזים שהוכנס לתוך הגבינה מתחיל לעבוד וליצור את מעטה העובש הלבן המוכרת בסנט מור.
 












לאחר הסיור המלמד הגענו לאולם עם שולחן ארוך שבו סעדנו ועברנו טעימת יינות של יקבי רמת הגולן.יקבי רמת הגולן הם אלו שהתחילו את מהפיכת היין האיכותי בארץ אותו הקימו כמה יישובים מרמת הגולן.אדמת הבזלת והגובה הרב של הרמה יחד עם אקלים קר מהווים גידול אולטימטיבי של גפנים ליינות.כאן חברו שתי החברות לשילוב בין גבינות ויין כמו גם הכרתם של הגבינות והיינות המוכרים והפחות מוכרים.

יין חרמון לבן הותאם למוצרלה העדינה,
א"כ שרדונה עשבוני לגבינת אלבינו עשירה ביותר.
גבינת קפרינו קשה יחד עם גמלא השמורה 2011,יין מעולה.
גבינת תום,עם יין ירדן 2t,
גבינת המרלו המדוברת שלשמה נתכנסנו היא גבינת עזים חצי קשה שהושרתה ביין גמלא מרלו שאותו שתינו יחד עם הגבינה,הגבינה עוברת הבחלה של שישים יום ומקבלת בסופו של דבר מעטה סגלגל עם ארומת יין מודגשת,מרקם עשיר וקרמי.
טעמנו גם גבינת פילרדון שהייתה הכי חביבה עלי וגבינה כחולה בסגנון רוקפור שהוגשה עם יין קינוח אייס ויין,יין שמופק מענבים שהניחו אותם לקפוא בעודם על הגפנים,כך מפיקים תמיסה מרוכזת של הסוכר שבענב מבלי להשתמש במיים שבו ונוצר יין מתוק ועז באלכוהול.

כאן כבר הכינו לנו סוג של בראנץ/ארוחת צהריים עשירה ביותר המלווה בגבינות,פשטידות ולחמים טובים ולקינוח עוגות גבינה,טראפלס שוקולד וקפה חם.

חווינו אירוע נפלא גדוש באלכוהול ואוכל טוב ואף קיבלנו צידה לדרך של גבינות ויין שנמשיך את המשתה בבית.
שבועות כבר בפתח,זה הזמן ליין טוב,גבינה טובה, או פשוט לשלב את שניהם.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש