ארוחת טלאים

בשנה שעברה,זאת אומרת לפני כשבועיים סעדתי בארוחה של טלאים,או כמו שהיא נקראה טלה מזנב עד ראש,אצל אורי לוי,שיוצר ארוחות קונספט כל פעם במקום אחר,בשם the secret place.
הרעיון הזה נקרא בשם מסעדת פופ אפ,או ארוחות מחתרתיות,שעד לרגע האחרון אף אחד לא יודע היכן תערך הארוחה ויש בזה משהו מושך וסוחף,זה מרגיש כאילו אתה יורד למחתרת, לאיזה מרתף אפל,מאוד מסתורי בשביל לאכול ארוחה שאין לך מושג מה יוגש שם ולך תדע את מי תפגוש שם,למרות שזה יכול להיות גם במסעדה במרכז תל אביב,חשופה לכל.

הארוחה המושחתת של אכילת טלאים מזנב עד ראש כבר נשמע מפתה והיא נערכה במסעדת אלבה שעל אבן גבירול ללילה חד פעמי שכולו מוקדש לאורי לוי והטלאים,ששיתף פעולה עם שף המקום,יאיר יוספי.
ארוחה מחתרתית צריכה בת לוויה מחתרתית,אז השארתי את שירי בבית וקבעתי דייט מחתרתי עם רעות(שם בדוי),שותפתי לעבודה,כשבן(שם בדוי)בן זוגה מתפקד בארוחה כסומלייה ומציץ כל פעם לראות שאני לא שולח ידיים.





אחרי איחור אופנתי של רעות,האצנו במלצר שאנחנו רעבים ושיתחיל להזרים אוכל.
אחרי כוס יין מחתרתי מבקבוק ללא תווית שעדיין לא יצא לשוק והאמת שהיה טוב מאוד,קיבלנו כפית ועליה בשר קצוץ נא כלשהו מתובל קלות,כששאלנו איזה בשר זה המלצר העדיף שננחש לבד.
כפית טעימה וביס מענג בהחלט ולאחר שניות אחדות,הכרזתי-זה כבד!
אכן כבד טלה נא לגמרי,מפתיע ביותר.


א״כ לאו דווקא לפי הסדר הגיע לפינו סיגר עם אושר של חלקי פנים,שקדים,מוח,כבד אווז,שחיתות במיטבה.

פרוסות פנצ׳טה טלה קריספיות וצלויות היטב שזהו החלק של הבטן,שומני ביותר,ישבו על עלעלים מתובלים לרענן את העסק והיו מצויינים ביותר.

א״כ כיבדה אותנו בנוכחותה שווארמה טלה,ערימת פרוסות טלה מתובלות בעדינות עם טעם טלה מודגש,גם היא על עלים רעננים ויש משהו יפה בארוחה הזו,בלי פרזנטציות,בלי פומפוזיות,רק טלה על הצלחת.
היה גם תבשיל טלה בבישול ארוך על קוסקוס שהיה טוב מאוד,שיפוד קטן של אשכי טלה
ובסוף איך לא,צלע טלה שמנמנה ומריירת שנבלסה בתאווה.


הגיע שלב הקינוח שבו קיבלנו מילפיי עם תותים ולצידו ענן גדול של צמר גפן מתוק,ילדותי וחמוד.
תוך כדי שאני אוכל אני תוהה לעצמי האם קצת טלה היה מוסיף לקינוח,אולי זרזיף של שומן טלה חם על הצמר גפן מתוק בשביל להיות קצת ביזארי גם כאן בקטע של טלה.

סך הכל ארוחה מצויינת על טהרת הטלה, בשלב הזה הלכתי להודות לאורי וזנחתי את הדייט שלי להערב בשביל להניח את הראש על הכרית בבית מדושן עונג.
לכל מי שרוצה לחוות את החוויה גם כן, יכול להגיע לדף הפייסבוק של אורי, שם בסמוך לאירוע שנקבע יתפרסמו הפרטים הארוחה,שווה ביותר.

תגובות

אסף אמר/ה…
דרום צרפת של המזרח התיכון...:-)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש