ביקור בטופולופומפו




בשבוע שעבר הגעתי למסעדה החדשה המדוברת ביותר בעיר-טופולופומפו.
לפני שאספר על הארוחה במסעדה,יש לי וידוי קטן-התקשרתי למסעדה כמה פעמים וניתקתי מיד רק בשביל לשמוע את המארחת אומרת-"טופולופומפו שלום",השם כל כך מסובך וכל כך מצחיק  והיה מעניין לשמוע את המארחת עונה לטלפון,כל שיחה על המסעדה עוד לפני פתיחתה שברה שיניים בניסיון לבטא את שמה-טומפולומפו,הומפה לומפה,אפילו בכתיבה כאן את שמה אני משתדל לשים לב שאני לא מתבלבל.
טופולופומפו(די,אני רושם את השם בפעם האחרונה)זו מסעדה טובה עם דגשים מסוימים מההזמנה עד להגעה למסעדה,כאן אתן לכם את כל הדגשים,מדריך ידידותי למשתמש.
אז קודם כל השם,תבטאו-טופו-לופומפו,אחרי כמה נסיונות כבר קולטים את השם.
דגש שני,אם תגיעו למקום בעזרת הווייז,לא תגיעו למקום הנכון.המסעדה ברחוב וולטר מוזס שנמצא בשיפוצים והווייז לא יודע את זה,מה שיש לעשות זה להגיע מהצד השני של הרחוב
שומר חברת חשמל בתחילת הרחוב שראה אותי שאל-"מחפש את המסעדה?,כיוון אותי ולצערי עדיין לא מצאתי את המקום,הרמתי טלפון למסעדה ושאלתי-"איפה אתם?",כאילו קבענו דייט והם הבריזו לי.כיוונו אותי לצפרה ואז פנימה לרחוב.הגעתי לבסוף.
נכנסנו,עמדנו ליד המארחת יחד עם עוד קבוצת אנשים ושאלתי בקול-"למי שלקח הרבה זמן למצוא את המקום,שירים יד".
כולם הרימו,רק רציתי לוודא שאני לא המסתבך היחיד כאן שחיפש את המסעדה 20 דקות.





המסעדה יפהפיה,חסר שלא,היא היום נחשבת למסעדה המושקעת ביותר בארץ,12 מליון שקל.מטבח פתוח בלי ישראלי אחד במטבח חוץ מהשף,שרשראות מוזהבות על התקרה לכל אורך המסעדה,שולחן ארוך שבו סועדים אחד מול השני ובר שמעליו עשרות כלי במבוק לאידוי.

אחרי קבלת התפריט מגיע הדגש שני שמסביר איך לא לצאת בנזק כספי,כי מרגע הפתיחה של המסעדה מעבר להשקעה הגדולה בה,שיחת היום היא יוקר המנות.
במסעדה יש שיטת שיווק לתפריט שקל ליפול בה.
כל תפריט מסעדה מציג מצד ימין את הראשונות ומצד שמאל עיקריות,כאן זה לא עובד כך.
בגלל שרגילים להביט מיד ימינה למנות הראשונות אז כאן מוצגות העיקריות ואז מגיעה הסטירה-המנה הראשונה המוצגת בעיקריות עולה 360 שקלים,אחר כך 260 אחר כך,390 ואז 140 90,130 ועוד.
צריך לעבור את השוק ההתחלתי הזה של המחירים ואת הבולשיט שמוכר המלצר-"אנו ממליצים לבחור קודם כל עיקרית,אחר כך לגלוש למנות הבאות,אני אכוון אתכם שתוכלו לחוות שלל טעמים".לא תודה,אני אבחר לבד שלא תפיל אותי בפח.







התפריט די גדול מציג בראשונות סלטים,קטגוריה של לחמניות מאודות,מנות של אש קיטור ועשן ז"א מנות צלויות,2 מנות אם אני לא טועה של פירות ים וחבל,אין דגים נאים,הרבה מנות של טלה ופרגית שהפרגית בכיף מרקיעה שחקים במחירים.
אה,גם יש את כל העיקריות שעולות הון,מוצגות כמנות זוגיות-טלה קוריאני,חזיר קוריאני,ווגיו שהוא מקביל לבשר קובה במחיר פעוט של 175 שקלים ל100 גרם,קוד ב80 שקלים ל100 גרם,אך ניתן לקחת אותו החל מ280 גרם.
אם רוצים לצאת בזול יחסית,נמנעים מלהזמין מעיקריות אלה,חלקם נשמעות סטנדרטיות,חלקם יותר מעניינות.





החלטתי לשכוח את כל התלאות עד כה ולהתחיל לאכול.
פתחנו בסלט עגבניות,בוטנים,ביצה קשה,הרבה עלים וגם סלט כרובית צלויה עם אורז פריך.
שני סלטים מצויינים,מתובלים היטב בליים ועוד כמה אלמנטים אסייתיים,הרבה פריכות ורעננות בכל סלט.


אין דגים נאים בתפריט אך יש ביף סשימי,קרפצ'ו  בקר עם פטריות זהב.שאלתי את המלצר איזה פטריות אלו,הוא ענה פשוט פטריות זהב.
הבשר היה נעים ורך,עם עלעלים טריים ועכשיו ברור לי מה זה פטריות זהב,כמהין,היה טעם של כמהין במנה שהשתלב היטב.
 בשר מגולגל בבצק פריך הגיע עם עלי חסה,עלי נענע,כוסברה ובזיליקום סגול יחד עם מטבלים שונים.
לוקחים את הבשר,מניחים על החסה יחד עם עלים ומטבלים,מגלגלים ואוכלים כאילו הייתה לאפה.

 לקחנו מנה של פרגית חמוץ חריף סיני ומאלחש,כך היא מוצגת בתפריט.
המראה נראה כמו כנפי עוף,הפרגית הייתה סופר קריספית מתובלת מאוד ומסביב פוזרה אבקה של פלפל סצ'ואן.לפלפל סצ'ואן יש תכונה שמאלחשת את הפה וגורמת לתחושה מוזרה בפה.סה"כ המנה הייתה טובה מאוד,לאוהבי התיבול האגרסיבי.


 חלקנו מנה עיקרית בשם האנוי בון צ'א,מנה של נתחי חזיר או פרגית לפי בחירה בקרמל עשב לימון וקבבון אחד סטנדרטי,מגיע עם עשבים טריים,אטריות אורז,קערית בוטנים ורוטב חמצמץ.זו מנה שמוצגת כאישית ובהחלט מספקת לזוג,לאחר 4 מנות ראשונות.




 התפננו לקינוחים,המלצר תיאר את הקינוחים,כולם נשמעים טוב אך אחד כבש את ליבי,שוקולד מסאלה.
תערובת מסאלה זו תערובת תבלינים חמים שמשתלבים נהדר עם שוקולד.בקינוח יש פונדנט שוקולד,צ'אי מסלה,טוויל קקאו וגלידת אגוזי לוז.שוברים את הטוויל,בוצעים את הפונדנט ואז שוקולד מתפרץ מתוכו לצלחת ויחד עם הצ'אי זה תענוג גדול לארוחה טובה מאוד.
המלצר תיאר גם כן קינוח שמוגש על עץ אכיל עם פטיפורים שונים עליו והוא ללא ספק בין הקינוחים היקרים אם לא ה..
98 שקלים לקינוח.היה מעניין אותי לראות אותו ,אך לא ראיתי אף אחד שהזמין אותו.פעם הבאה,נחסוך קצת.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש