צ'אטני עגבניות ירוקות

כשרואים עגבניות ירוקות,בדרך כלל זורקים אותם או נותנים להם להבשיל עד שיהפכו אדומות.
כשאני רואה עגבניה ירוקה,אני רואה הזדמנות-הזדמנות למנה חדשה.

עגבניות ירוקות נהוג להחמיץ או לכבוש,הטעם הבוסרי שלהן מחייב טיפול נהות בשביל שיהיו ראויות למאכל.
אני החלטתי לעשות מהן צ'אטני.
הצ'אטני היא מעין ריבה מתובלת היטב,דבר המאפיין את המטבח הדרום אסייתי, בעיקר את המטבח ההודי.
הצ'אטני יכול להיות יבש או רטוב ומחיתי.הוא יכול להיות מלוח או מתוק,לרוב הוא משלב שלל תבלינים עם ירקות או פירות.

בצ'אטני עגבניות שילבתי-(על קילו עגבניות)
2 ציפורן
2 אניס
1 קינמון
כפית זרעי כוסברה
חצי כוס חומץ בן יין לבן
חצי פלפל חריף
חצי כוס סוכר

מניחים הכל בסיר יחד עם העגבניות שחתוכות לקוביות,מכסים במיים ומבשלים שעתיים על אש נמוכה.
יש לתת לצ'אטני זמן להתבשל ולספוג את כל הטעמים.אם יש צורך מוסיפים עוד מיים.

לאחר מכן טחנתי למחית חלקה בשביל שישמש אותי למנת שרימפס עם סלט פפאיה עם הרבה ג'ינג'ר ובזיל,סויה ויוזו.
הצ'אטני טעים מאוד ומשלב חריפות,חמיצות ומתיקות בו זמנית יחד עם ארומת התבלינים שבו ויכול להשתלב מצוין כמטבל עם מנות דג או בשר או בתור רוטב לסלט אסייתי.




תגובות

‏אמיר אמר/ה…
זה כבר במסעדה החדשה?
שובב קולינרי אמר/ה…
עדיין לא,אני בטוח שתדע כשהיא תיפתח
vered leb אמר/ה…
אתה לא מבין, במקרה נפלו לידיי אתמול כק"ג עגבניות ירוקות שנתלשו מהגינה.
למזלי, קראתי את הפוסט הזה ועכשיו אני בדיוק מנסה להכין את הצ'אטני הזה.
נראה איך יצא...

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש