חופשה כשרה לפסח

בפסח ביליתי עם משפחתי וכל פמליית החבר'ה הקבועים שלנו זה מכבר כמה שנים באיזור הערבה וכמיטב המסורת ישנו בחאן בחוות האנטילופות שבמושב צופר,להרגיש כמו בני ישראל בעבר.


את הטיול התחלנו במוזיאון חיל האוויר,5 דקות מבאר שבע!יעקב טרנר צדק!שם הייתה נקודת המפגש שלנו,שם יכולנו להתרשם משלל מטוסים ששימשו את חיל האוויר שלנו מקום המדינה ועד היום,גם מסוקים,מזלטי"ם,פעילות לילדים וכו'.



 הגענו לחוות האנטילופות,שם יש תיבת נח ענקית ובה חית למינהם,עופות,מכרסמים ועוד,מחוץ לתיבה מעין ספארי ששם חיות רובצות להן בשטח וניתן להסתובב עם רכבים ולצפות בהן מקרוב.



רבע שעה צפונה מצופר ישנו את יישוב חצבה שם ביקרנו במרכז ויידור  לפיתוח ומחקר של גידולים בחממות.
קיבלנו סיור מעניין וטעים שכלל חממה עם מגוון של דלעות מכל מיני סוגים,עגבניות שרי שלפי המדריך ישנם 40 סוגים שאותם מפתחים במקום,אבטיחים תלויים באוויר,כך גם תותים,זאת בשביל לחסוך באדמה והשקייה.



 מלון מר





 





גם פלפלים מתוקים וחריפים ראינו שם ונשנשנו(לא את החריפים),דובדבן היהודים,מעין דובדבן צהוב עטוף "עורלה".


לאחר הסיור בחממות הופננו לתערוכה המציגה את המחקר והפיתוח במקום בדרך עניינית לילדים וגם למבוגרים,בין היתר הדמייה אינטראקטיבית של פני השטח בנגב בה חופרים בחול או מגביהים את החול וצבעי פני השטח משתנים לפי הגובה,כמו שניתן לראות בתמונות הנ"ל.

 

 בחאן שבו רבצנו אכלנו טוב,על האש כמובן,עם נתח אנטריקוט גדול ומשובח עם בשר נלווה של הסטנדרט הקבוע-קבב,פרגית וכדומה.


ביום שאחרי,פלאשבקים מ"צוק איתן" הגיעו כשהכנתי עופות שלמים קבורים בגחלים עטופים בכל העשבים שמצאתי בחאן,עם לימונים מרוסקים עטופים בנייר כסף.מה שטוב בדרך הזו שגם עם הרוח חזקה והאש מתגברת כמו שקרה לי במקרה הזה והנייר כסף כבר לא עזר והעוף נחרך קשות מבחוץ,מבפנים העוף נשאר עסיסי,מעושן במידה וטעים מאוד.יחד עם ירקות שקליתי באש כגון עגבניות,בצלים ופלפלים שקצצתי הכל יחדיו,התענוג היה מושלם.



 איך אפשר בלי טאבון?
טאבון שימש אותנו לארוחת בוקר של פיצות מלאפות כשרות לפסח,בשביל זה הצטיידנו בהרבה גבינה.

קנה סוכר שגדל במקום שימש ממתק מהטבע.


 בדרך הבייתה כשעברנו בדרך למצפה רמון מצאנו נווה מדבר ממש באמצע המדבר,אגם  קטן ומסביבו חולות צבעוניים שכל העוברים והשבים נעצרים שם וממלאים בקבוקים בחולות ועוצרים להתרעננות.
כך עוברים חג בלי לגעת(כמעט)במצות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

לחם על האש