לקנות מהר לפני שייגמר




המשמש שמפציע בתקופה הזו הוא כמו פרי נדיר,מופיע במאי ונעלם בין רגע בסוף יוני,תקופה כה קצרה שחשבתי לנצלה ליצירת טארט טאטן של משמש,אותו רעיון כמו בטאטן הקלסי.
למשמשים צריך קרמול עדין בסוכר בגלל שהם מתררכים די מהר בבישול ומזילים הרבה נוזלים,בגלל זה עשיתי בצק פריך בעובי סביר ולא דק מידי שיספוג כמו שצריך את הקרמל הארומטי המשמשי.מתקבלת עוגת משמשים טעימה ביותר עם חמיצות די חזקה של המשמש שמשתלב היטב עם כל מתיקות הסוכר מסביב,עם כדור גלידה ביחד,התענוג מושלם.



7 משמשים מהזן הגדול ביותר חצויים ומגולענים
300 גרם סוכר
50 גרם חמאה
1 מקל וניל

לבצק-
100 גרם סוכר
200 גרם חמאה
300 גרם קמח
1 ביצה

במיקסר מערבלים חמאה וסוכר,מוסיפים קמח ואחר כך ביצה,מערבלים עד לקבלת מסה של פירורים.מאחרים הכל לגוש בצק,מרדדים בין שני ניירות אפייה לעובי 1 ס"מ ומניחים במקרר.
במחבת שמיועדת לתנור בלי ידית פלסטיק,ממיסים את הסוכר לקרמל בהיר ומניחים את המשמשים על הקרמל, מנמיכים את האש ונותנים למיצי הפרי להתמזג עם גושי הקרמל שנוצרים.מערבבים מעט והופכים את המשמשים לצד שני.מקרמלים לעוד דקה,מוסיפים חמאה ומגרדים את גרגירי הוניל לתוך הקרמל.מכבים את האש,מניחים את הבצק על המחבת ומהדקים את הדפנות פנימה,יש לחרוץ חורים על הבצק בעזרת מזלג.אופים בתנור בחום 200 מעלות לכ-20 דקות.מוציאים מהתנור והופכים מיד על צלחת.בתיאבון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש