איסטנבול- יומן מסע



מכירים את זה כמו לא מעט ישראלים שמסרבים להגיע לטורקיה הלוחמנית, המוסלמית שעומד בראשה רודן?
אז גם לנו זה עבר בראש, במשך כמעט שני עשורים. בתקופה האחרונה איסטנבול קרצה לי, העובדה שהיא מודרנית, אקלקטית וזולה.

 אז הגענו לאיסטנבול.

היה טיול מהנה באיסטנבול, ערימות דונר של כבש בכל מקום, בקלאוות ודומיהן שצריך להגיש עם מזרק אינסולין, חמאם מעולה בידי אינדונזית ולא עם טורקי גדול עם שפם כמו שמדמיינים, ונופים יפהפיים כמובן.


טורקיה זולה, כמובן שיחסית לישראל זולה מאוד. לאפה עם שווארמה ב7-8 שקלים, בקבוק מיים בחצי שקל, גלידה ב5 שקלים או לפתוח שולחן במסעדה ב100-150 שקלים ל4 אנשים, זול, לא?
יש כמובן את נוסראט, איש הבשר והמלח, שהמחירים במסעדותיו נוסקים מעלה, אך מול סניפיו בשאר העולם, באיסטנבול הכי זול לאכול אצלו, מה גם שחפשו בארץ לאכול ארוחת בשרים של כשבע מנות ל4 אנשים ב800 ש״ח, יהיה קשה לכם למצוא.

ההתניידות באיסטנבול יכולה להיות ברכבת תחתית, רכבת עילית, מוניות או השכרת נהג ליום שלם.
100 דולר עלה לנו נהג ל8 שעות, תכנון מדוקדק לנקודות עצירה ספציפיות יצרה יום מהנה גם באיזור האירופאי וגם באסייתי.


אציין כאן נקודות חמות שלי מהטיול.




 ‏Bayramoğlu Döner 
דונר(כבש) הכי טעים שפגשנו, נמצא בצד האסייתי, לאפות שמכינים במקום, סלייסים של דונר עסיסיים נוטפי שומן מעל, ליד סלט ירקות קצוץ עם זילוף רכז רימונים וזהו. לא צריך כלום מעבר לזה, הבשר מדבר. כמובן שלרבים יהיה חסר טחינה ליד הבשר, אין, אולי יוגורט או מיונז.
מה שכן, תמיד נחמד לשתות את משקה האיירן, יוגורט נוזלי מלוח, מרווה ומרענן.





השוק בקדיקוי- 
כמובן שזיופים, אבל מלא מציאות, זול בטירוף, מבגדים, מזוודות, ירקות ופירות.











 ‏Hamdizade- 
עם כל הכבוד לכל החנויות בקלאווה, פה הסיפור קצת שונה, הכל מבוסס על פיסטוק, גלידה טורקית ושוקולד, מעניין וטעים מאוד, גלידה ממולאת פיסטוקים, כנאפה חמה, גבינתית מלאה במחית פיסטוק עם גלידה וכו וכו. חובה לבקר.(בצד האסייתי)







 ‏Göztepe- פארק ירוק קרוב למסעדת קינוחים הנ״ל, משם לתת גיחה לים, חוף קטן, נופים ורוגע.



 ‏Nakkaştepe- בדרך חזרה לצד האירופאי לעצור בתצפית נוף לנהר בצד האירופאי-





 חמאם- ‏Ramada Plaza by Wyndham - חמאם במלון רמאדה, חמאם- 50 דולר, עיסוי- עוד 50 דולר, מפנק… מאוד… יש אופציה להוסיף בעיסוי מריחה של קפה ודבש… 












karakoy muhallebicisi
 ה-קאימק. המאכל הטורקי המופק משמנת מתוקה ומרגיש חמאתי וקרמי ביותר בעל 60% שומן, במקום הזה מגיע עם מלא דבש ופשוט לנגב עם לחם. יש גם קינוח של פודינג שעשוי מ… חזה עוף, טעים, לא מרגישים את העוף, יש גם ארוחות בוקר, קפה טוב.
















 Şehzade Cağ Kebap
 דונר בעיר העתיקה, על גחלים שמגלחים אותו ישר על שיפוד, מגיע עם לאפה, בצל בסומק, סלט קצוץ ויוגורט בצד, טעים מאוד, כמובן שזול.













 ‏Akdeniz Hatay Sofrası-
 המקום לאוכל אותנטי, גם אוכל מצוין, גם שואו וגם זול מאוד, קבב של 1.4 מטר, תבשילים בתוך כד חרס, מרק יוגורט וטלה מעולה, אש ותמרות עשן, נמצא בעיר העתיקה, מטרו מגיע קרוב לשם.









 מסעדת נובו- מטבח יפני הידוע במסעדות בכל העולם, בעולם מחירים משוגעים, כאן… עולם אחר
ניגירי טונה איכותי כמו גם טרטר טונה וקוויאר, גיוזה, שיפודי יקיטורי, צלחת סשימי ועוד ועוד.
הקינוחים גם כן טובים ומושקעים.









 Güllüoğlu- חוץ מסניפי בקלוואה של חפיז מוסטפה יש את גולוגלו, עם בקלוואה שוקולד ועוד ועוד







 נוסראט- בשר טוב, פלוס הופעה. יש נטייה או לרוץ לאכול שם או לסלוד מהמקום בגלל המחירים הגבוהים ששונים מרוב המסעדות הזולות באיסטנבול. בכל מקרה מדובר במקום איכותי עם בשר טוב,
יש מסעדה אחת בעיר העתיקה ואחת בקניון איסטנייה.



המבורגר מצוין, קרפצ׳ו בקר שמתובל ומגולגל ליד השולחן, טרטר בקר שנקצץ גם כן פרונטלי במלא שואו, פילה בקר שנצרב בתועפות חמאה על פלטה לוהטת, כתר צלעות טלה שבארצנו הקטנטונת היה מתומחר פי 3 לפחות, יש בשר שמצופה זהב במחיר מופקע שלא נותן כלום חוץ מבשר טוב ותמונת שופוני לאינסטגרם. אפשר להסתפק בקפוצ׳ינו מצופה זהב.







 בוראק- השף המחייך, כולם רצים לשם, עמוס שם ומוצאים ישר מקום, טעים מאוד, אבל מחירי העיקריות השאירו טעם חמוץ, לא המחירי איסטנבול שמכירים, Akdeniz שרשומה למעלה באותו סגנון וזולה הרבה יותר.








 ‏Viyana Kahvesi Galata- קונדיטוריה צמודה למגדל גלאטה המתמחה בעוגת גבינה באסקית שאנו כה אוהבים, לשחיתות יתר אפשר להוסיף עליה רוטב שוקולד.









Arıoğulları Petek Turşuları

חנות שמחמיצים בה כמעט כל ירק אפשרי, מה שיפה זה שבחנות יש אופציה לקבל כוס של מיקס חמוצים ששוחים בנוזל לשתייה.

מעבר לכך, הדברים ה״רגילים״, להסתובב ברחוב איסתקלאל, רחוב מודרני עם דוכני גלידת מסטיקה נמתחת ושלל חנויות, קניונים לא חסר באיסטנבול, כולם גדולים ועמוסים בכל טוב המותגים, ברמות מחיר משתנות.


נתנו גם גיחה לצד האסייתי פעם שנייה דרך מעבורת מבשיקטש שבצד האירופאי, לשעת לילה מאוחרת. נהנים במעבורת מנוף יפהפה של אורות איסטנבול מרחוק, איזור קדיקוי שוקק חיים בערב, עוד גיחה לדונר, דוכן מולים ממולאים אורז וחוזרים חזרה במעבורת שפעילה גם אחרי חצות. נחזור שוב.
























תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש