לשתות מרק ויאטנמי

מרק פו ויאטנמי הוא מרק שהתוודתי אליו כשאכלתי במסעדת וונג המצוינת,כשבסוף הארוחה קיבלתי שקיק תבלינים, קערה עבודת יד ומתכון מצורף למרק.מספיק היה הסנפה קלה משקיק התבלינים בשביל לשכנע אותי להכין את המרק.

מרק פו הוא אוכל רחוב ויאטנמי המבוסס על אטריות אורז או אטריות ביצים,עוף או בשר,עשבי תיבול ותבלינים דומיננטיים כמו כוכבי אניס,זרעי אניס,הל,קינמון,ג'ינג'ר וציפורן.הרעיון הוא ליצור ציר מעצמות עוף או בקר,לבשל בסיר גם כן בשר בישול ממושך יחד עם התבלינים.בהגשה עורמים עשבי תיבול כגון כוסברה,נענע,בזיל,ג'ינג'ר קצוץ,פלפל חריף, בצל ירוק ואטריות אורז ואז יוצקים עליהם את המרק הלוהט.
מסתבר ששם המרק נלקח מצרפתית בדומה ל-פוט או פו ,תבשיל צרפתי שמשמעותו סיר על האש.חיילים צרפתים מתחילת המאה הקודמת שהיו בויאטנם היו מזמינים "פו",אש,בגלל האדים הלוהטים שהיו יוצאים מהמרק.



2 בצלים פרוסים
שורש ג'ינג'ר חצוי
2 ק"ג עצמות בקר
חצי קילו בשר שפונדרה חתוך לקוביות
שקית תבלינים מבד שבה-1 מקל קינמון,1 כף זרעי כוסברה,1 כף זרעי שומר,5 כוכבי אניס שלמים,1 תרמיל הל,6 יחידות ציפורן
1 כף מלח
רבע כוס רוטב דגים
50 גרם סוכר

קולים במחבת את התבלינים ומכניסים לשקית.
צורבים בסיר עמוק את עצמות הבקר כ-10 דקות,מוסיפים את הבצל והג'ינג'ר.מוסיפים 5 ליטר מיים,את נתחי הבשר ושקית התבלינים.מבשלים 6 שעות על אש קטנה,מוסיפים מעט מיים במקרה הצורך.

להרכבת המנה:מניחים בקערה אטירות אורז מבושלות,פרוסות בצל,עלי נענע,כוסברה,בזיליקום,מעט ג'ינג'ר טרי קצוץ,נבטים,צ'ילי טרי פרוס,חצי ליים והמהדרין מוסיפים גם כמה פרוסות דקות של בשר נא.יוצקים את המרק על תוכן הקערה.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש